Zorgfraude

Denkt u dat zorg niet juist wordt gebruikt? Bijvoorbeeld dat iemand persoonsgebonden budget ontvangt die dit niet echt nodig heeft? Of dat iemand niet de zorg krijgt waar wel voor wordt betaald? Meld dit dan bij ons. Wij gaan dan onderzoek doen.   

Zorgfraude herkennen

U kunt zorgfraude herkennen aan de volgende signalen:

  • Geld voor meer of andere zorg vragen (declareren) dan geleverd is. 
  • Geld voor zorg vragen (declareren) dat al op een andere manier wordt betaald. 
  • Zorg leveren met personeel dat weinig kennis van zaken heeft. 
  • Een administratie die niet op orde is, of misbruik van DigiD. 
  • Zorg blijven leveren, terwijl het niet (meer) nodig is. 
  • Oneerlijk zijn over een situatie, zodat er onterecht geld of zorg gebruikt. Bijvoorbeeld: de persoon heeft geen huishoudelijke hulp nodig of besteedt het budget aan iets anders dan aan zorg. 

Meer informatie en hulp

Voor meer informatie of hulp belt u 0547 – 85 85 85. Dit kan op werkdagen tussen 9.00 en 13.00 uur.

In verband met de privacy van personen, kunnen we u niet op de hoogte houden van het onderzoek.